• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

Жмурки

Діти часто й охоче грають у піжмурки, особливо малолітні, так як гра ця дуже проста. Місцем для неї обирають велику, простору кімнату або чистий двір.
Діти вибирають з-поміж себе одного, накладають йому на очі пов’язку, користуючись чистим носовою хусткою або т. п. За цим сигналом, що беруть участь у грі кидаються в різні боки, а хлопчик з пов’язкою на очах, що стоїть серед двору або кімнати, намагається впіймати кого -небудь з втікачів.
Попався міняється з ним ролями, тобто йому накладають пов’язку на очі і він, у свою чергу, намагається також піймати кого-небудь з товаришів.
Діти повинні під час бігу все-таки слідкувати, щоб той з них, у якого очі зав’язані, не наткнувся на який-небудь предмет; при вигляді небезпеки вони попереджають криком: "вогонь”!

Вовк у колі

Кількість беруть участь може бути як завгодно велике. Діти збираються на просторому подвір’ї або у великій класній кімнаті.
На підлозі чи землі окреслюють коло і, вибравши за жеребом з-поміж себе вовка, поміщають його всередині окресленого кола.
Які беруть участь у грі діти вриваються в коло і намагаються вибігти з нього, не будучи заплямовані вовком, який намагається з усіх сил заплямувати їх.
Потерпілий міняється ролями з вовком і стає на його місце в коло. Гра ця – не складна, що доставляє дітям велику розвага.
ЗОРЯ-ЗОРЯНИЦЯ


Діти всією групою стають у коло, руки тримають за спиною. Веду­чий — він «зоря» — ходить позаду зі стрічкою і говорить:


Зоря-зорянщя —
Червона дівиця —
Полем ходила,
Ключі загубила.
Ключі золоті,
Стрічки блакитні,
Підбори підбиті —
По воду пішла.


З останніми словами він обережно кладе стрічку на плече одному з гравців, який, помітивши це, швидко бере стрічку, і вони обидва біжать у різні боки по колу. Той, хто залишиться без місця, стає «зорею».


БДЖІЛКИ ТА ЛАСТІВКИ


У групі дітей за допомогою лічилки вибирається ластівка.


Раз, два, три, чотири, п 'ять —
Вийшов зайчик погуляти.
Як нам бути? Що робити?
Треба зайчика ловити.
Знову будем рахувать:
Раз, два, три, чотири, п 'ять.
Всі інші учасники гри—бджоли.
Бджоли літають галявиною і наспівують:
Бджілки літають,
Медок збирають!
Зум, зум, зум!
Зум, зум, зум!



У цей момент ластівка сидить у своєму гнізді і слухає їх пісеньку. По закінченні пісеньки вона каже: «Ластівка встане, бджілку впіймає!» Із останнім словом вилітає із гнізда і ловить бджіл. Піймана бджілка стає ластівкою. Так гра повторюється кілька разів.

Дидактична гра «Осінь прийшла»
Спонукаємо малюків логічно завершити розпочаті ним пропозиції. Ця гра може проводитися як колективно, так і індивідуально. Малюки спочатку додають слово (слова), і вся група хором повторює відповідну пропозицію повністю.

Закінчилася літня пора, і до нас … (Завітала осінь)
Світанки стали … (Прохолодними, сирими)

Щоранку ми бачимо, як по землі стелиться легкий білий … (Густий туман)
Восени люди збирають урожай … (В поле, на городах)
Птахи збираються відлітати … (В теплі краї, на південь)
Листя на деревах змінюють свій … (Колір)
Вони стають … (Червоними, жовтими, багряними, коричневими)
Осінь – це пора … (Щедра, врожайна, золота, чарівна)

Дидактична гра «Підбери слівце»
Педагог спонукає дітей підібрати якомога більше іменників до прикметників. Під час гри вихователь повинен стежити за тим, щоб малюки правильно погоджували названі слова із заданим родом і числом.
Осіння … (Погода, прохолода, хмаринка, пора, діброва, павутинка, куртка, позолота, гай)
Осіннє … (Пальто, сонечко, поле, марево, ранок)
Осінній … (Вітер, листок, ліс, парк, відпочинок, урожай, дощик, туман, ніч, листопад, переліт)
Осінні .. (Дні, дерева, місяці, дощі, мрії, снопи, промінчики, хмари)

Дидактична гра «Який у тебе листочок?»
Діти стають у коло.
Вихователь дає одному з дітей листочок, вирізаний з кольорового паперу і просить сказати, з якого дерева цей листочок. Дитина називає певне слово-ознаку й передає далі листок по колу, наступного гравця, який в свою чергу називає також свій ознака уявного листочка, а потім передає його далі. Гра продовжується, поки листочок не обійде весь круг.
Якщо дитина коливається з відповіддю, педагог може допомогти їй підказкою.
Наприклад:
Твій листочок, Ваня, здається, впав з клена. Який він? (Кленовий)
У тебе, Оля, листочок невеликий, тому він який? (Маленький)
Варіанти слів для гри: осінній, жовтий, червоний, коричневий, оранжевий, маленький, великий, довгастий, круглий, дубовий, березовий, липовий, кленовий, каштановий, вишневий, гладкий, сухий, мокрий, яскравий, опалий, барвистий, золотий.

Дидактична гра "Прикрась ялинку"

Мета: розвивати навички орієнтування на площині; узгоджувати в реченні (словосполученні) слова в роді, числі та відмінку з використанням прийменників на, над, під, біля, прислівника вгорі.

Матеріал: площинне зображення ялинки; набір площинних зображень ялинкових прикрас,різних за розміром.

Хід гри

Вихователь показує дітям площинне зображення ялинки, посередині якої розташована гірлянда. Він пропонує прикрасити ялинку для звірят: розташувати маленькі іграшки над гірляндою, великі — під гірляндою.

У ході гри вихователь заохочує кожного пояснити, де розташована та чи інша іграшка, та просить знайти місце для зірки-верхівки.

Дидактична гра "Небелиці від лисиці".

Дорослий читає дітям віршовані рядки. Малята уважно слухають та виправляють помилки в них, називаючи правильний місяць, а не той, про який говориться в тексті.

Лист з берізки облітає —
Місяць червень наступає.
(Листопад)

Розцвітають перші квіти —
Це, звичайно, лютий, діти.
(Квітень)

Тане сніг, біжать струмки —
Місяць вересень такий.
(Березень
)

Новий рік стрічають радо
Тільки в травні всі малята.
(Січень)

Травень ніс дари мені —
Груші-яблука смачні.
(Вересень)

Ми святкуємо жнива.
Це вже жовтень — от дива!
(Серпень)

Снігу випало чимало —
Липня це пора настала.
(Грудня)

Назбира суниць Марина
У жарку серпневу днину.
(Червневу)

Грудень. Неповторна мить —
В вирій ластівка летить.
(Вересень)

Дидактична гра "Відгадай квітку"

Дорослий пропонує дітям описати будь-яку лісову квітку так, щоб решта малят змогли відгадати її назву. У розповіді-описі дитина має розповісти про те коли квітка розцвітає, якого вона кольору, розміру, якої будови її листя, стебло тощо.
Наприклад:
Ця квітка розцвітає однією із перших, навесні. Квіточки в неї білі, схожі на дзвіночки. Листячко довгасте, блискуче. (Підсніжник)
Ця квітка цвіте пізньою весною. Листячко в неї завжди зелене, немов воскове, блискучі, овальної форми. Квіточки синьо-фіолетові, невеличкі. (Барвінок)
Ця квітка зацвітає рано навесні. Вона буває фіолетового або жовтого кольору. Квіточки дуже пахучі. Стебла рожеві, соковиті. Листочки на ній різьблені. (Ряст)

Дидактична гра "Назви сестричок віхоли"

Дорослий читає віршовані рядки, діти промовляють останні слова-рими.

Знов поземка стелиться —
Цілий день ... (метелиця/хурделиця)

Грійся, брат, біля каміна,
Бо надворі ... (хуртовина)

Вітер віє звідусіль —
Розходилась ... (заметіль)

Я сумую, в серці туга,
Бо лютує знову ... (хуга)

Якщо діти вагаються, дорослий може підказати їм правильне слово, а малюки мають чітко повторити його. Наприкінці гри діти називають усі слова-синоніми, дібрані до слова «віхола»: метелиця, хурделиця, хуга, завірюха, заметіль, хуртовина.

Дидактична гра "Скажи навпаки"

Дорослий називає слово, а діти повинні назвати слово з протилежним значенням.

Іменники
день — ніч
сонце — місяць
темрява — світло
тиша — галас
зима — літо
радість — горе
сміх — сльози

Прикметники
високий — низький
тонкий — товстий
великий — маленький
широкий — вузький
м'який — твердий
білий — чорний
солодкий — кислий

Прислівники
холодно — тепло
темно — світло
добре — погано
радісно — сумно
твердо — м'яко
мокро — сухо
високо — низько

Дидактична гра "Зимові розваги"

Мета: закріплювати знання дітей про зимові розваги; розвивати мовлення, увагу; виховувати любов до різних пір року.
Матеріал: сюжетні картинки на тему «Зимові розваги».
ХІД ГРИ
Діти розглядають сюжетні картинки і розповідають: у які ігри діти люблять гратися взимку.

/Files/images/lineechka53.gif
Кiлькiсть переглядiв: 749

Коментарi